Thursday 29 November 2012

Piala Suzuki 2012!!


Assalamualaikum guys...! Hai hai hai...buat ape tue..??? Sorry lama tak update blog ni, ak menghilang buat beberapa hari. (Busy and letih plus kesihatan tak memuaskan...) But, nevermind, i'm back!! Banyak gila benda yang nak diceritakan actually, but i'm going to take it slow.Just keep coming back tau.
And kali ni aku nak update about BOLA! what...?? Yup, BOLA! 

I'm not a big fan of bola actually, but suka jugak tengok kekadang. Suka tengok Harimau Malaya kita mengganas kat padang and baham semua pasukan lawan. YEAH! Ngaum! Go HARIMAU! hehe, (over lah pulak)

Baru-baru ni, eh...bukan baru-baru ni, i mean sekarang ni kan tengah hot dengan PIALA AFF SUZUKI 2012, so...banyak lah malaysians yang tengah demam bola sekarang ni, termasuklah aku. ( no lah..i'm addicted sikit je. ;D )

Hurm...pada aku lah, we got a very nice team actually, pemain2 kita mmg sungguh besar bakat dan kemampuannya, but sometimes entah kenapa corak permainan diorang tidak memuaskan, and for the record...i'm a big fan of One Zack,Safee Sali and fahmi (apek). 

One zack, mmg menyerlah habis masa lawan dengan laos...safee sali, he's great, so damn great sbb die mmg striker. Dia bnyak jaringkan gol untuk malaysia (ada satu perlawanan dulu, tak ingat perlawanan ape) but sayangnya...ntah knpe bila lawan dgn laos semalam, bnyak gol yang die tersasar! So sad! Its like..die tau die kene jaringkan gol, but die tak tau mana pintu gol. Hissshhh!! Kecewa jugak la mlm tadi tgk performance die, kalau tidak...malam tadi malaysia da boleh dpt almost 7 goal tau!! (Safee sali, please main betul2 this saturday!! )

Fahmi...??? OMG, he's a hero dude! Pantang nampak bola, cepat je body die react! He's a goal saver and I  think, aku tak pernah lagi tengok goalkeeper yang setangkas die. True story! ^^, Ape kata anda..?? betul tak..??
Masa lawan dgn laos, die disimpan..but harap sgt2 masa lawan dgn indonesia sabtu ni nanti, die akan beraksi di padang! 
And...malam semalam, we all berkumpul tengok bola reramai! Me, my hubby, my dad, my sis, and my soon to be brother-in-law. My mom, tak dapat join sbb she's working.


Sakit tekak aku menjerit-jerit malam tadi...bg sokongan dari jauh. HAHA, and masa our team jaringkan gol, aku tersangat2 lah excited sampai menjerit sambil terlompat-lompat atas sofa (sampai patah kayu sofa aku kerjakan!) Hehe, nampak sangat badan dah berat! Ni over excited namanye. ^^, Nggeee
Sampaikan bila malaysia dapat jaringkan gol yang keempat, my hubby hold my body so tight and my dad, termasuk abang atip aku, menjerit suka dapat gol sambil menjerit2 kat aku and ingatkan aku jangan lompat2 lagi. (takut sofa patah lagi!) Hahahaha, sssooooo funny la that moment! ;D

Aku tak pandai sangat bab-bab bola ni, but my hubby said that if Malaysia nak senang hati lawan Indonesia, we kene jaringkan gol yg banyak supaya dapat point yang banyak. (Ok, tak faham sangat.) Then he show me this:



Okay..pada sesape yang nak tengok jadual perlawan pulak, sila klik klik di SINI tau!!
Seriously...MALAYSIA NEED TO WIN! GO HARIMAU!! baham pihak lawan (Tak sabar nak tengok bola sabtu ni. )
WE LOVE YOU HARIMAU MALAYA! <3 <3 <3

See you guys at the next entry and thanks for reading! <3 









No comments:

Post a Comment

<3 <3 "Leave Your Thought!" <3 <3