Saturday 17 November 2012

Istanbul Aku Datang!


Hey there! ^^, Istanbul aku datang....hurmmm....ada apa dengan Istanbul Aku Datang ni ek...??
Well, firstly, aku tengok trailer movie ni kat youtube pun sebab my bestie Eyza, upload kat fb die. If tak, mmg satu ape aku tak tau pasal movie ni, cause yeah..i'm not into Malay movie. No offense guys...but, really. Me and my hubby mmg not into malay movie...i dont know why.Ehhh...?? I think i do know...maybe sbb malay movie nie, jalan or plot ceritanya, always the same kot. It's kinda boring la for us. Da dpt agak da jalan cerita, and ending dia macam mane.

Setiap kali me and my hubby went for movies, English movie jadi pilihan..mmg jarang gile la tgk malay movie. Ada tu ada, but jarang. Ehhh...?? Jangan la marah guys, ak tau korang semua penyokong filem melayu, aku tak cakap salah kan..?? Keep up the good work guys!! If kita tak support industri filem melayu, sape lagi nak support right...??? But, just saying...and honestly, i'm not one of the supporter. Sorry!

Well, berbalik kpd movie diatas, hurmm..trailer die amat-amat la menarik. Tu yang buat aku tertarik tarik ajak my hubby pergi tengok movie nie. See...??? ak tengok jugak kan...?? ahha! Berposak jugaklah pujuk my hubby ajak tengok cite ni...first-first skali korang tau apa yg hubby aku tanya bile ak ajak tengok movie ni..?? My hubby ask "Sape pelakon dia..??" Then ak pun jawablah lisa, tomok, and beto..(actually, i didn't know beto ni sape) Tak pernah tau yg die wujud! Nggee...

Then my hubby said..."Tomok??? Tomok...??? Ishh, tak nak lah yang! Abang tak nak tengok! Kita tengok cite lain ea sayang." HAHA, tau knpe my hubby tak nak tengok cite ni if tomok ada..?? Cause he said, die ngan tomok mmg tak sebulu. LOL! just kidding guys! My hubby tak gemar dengan tomok ni cause dulu kan die popular dgn new boys with lagu "Sejarah mungkin berulang...."(Nyanyi dalam nada sengau tomok! ;D)
Haha! Sbb tu la my hubby mati-mati tak mau tgk...but sbb ak, dia tgk jugak. Yeay!! ^^,

Bila part tomok kuar, tergeleng-geleng kepala dia dalam wayang, dengan muka frust!! Sambil tutup sebelah mata cause tak nak pandang tomok. He's sooo funny!! ^^, Then, both of us seludup all sort of gummi bears, makan smbil tgk movie ni. Haha! Jahat tak kitorang...?? (Eleh, korang pun mesti pernah buat macam ni kan..???) *Wink!

Okay, the movie..boleh tahan great la cause jalan ceritanye lain dari yang lain. It's good actually, plus *whisper (It's because I love Istanbul!!! Masjid Biru dihatiku!!) but yg buat frust tu is because camera movie ni tak cantik sgt, the scene masa mula-mula tu kelam and gelap, agak rosak mood jugak la. Then know what's best...??? Sbb dlm movie tu ada scene lisa masak megi asam laksa guna microwave, then ak pun nak try! Balik je, terus cari megi asam laksa tu, and aku pun tiru la masak dlm microwave jugak.

Dont know la cara aku masak tu betul ke salah, cause rasa dia agak lain la skit berbanding if we masak kat dapur. But, at least aku puas hati dapat try! LOL. Ni smua pasal terpengaruh dengan movie! oh, btw..dlm movie tu, blog lisa agak canggih and bila nak log out je, mesti ada caption "XoXo, D". Perasan tak..??Then i said, after this ramai la blogger pakai XoXo at their entry ending. But if u guys notice, ak pun ada pakai XoXo ni jugak kan...??? Tp ak tak tiru lisa tau, ak mmg da pakai bnda ni sejak mula buat blog ni lagi. Tak percaya..?? Bacalah entri ak yg lama-lama tu, mesti ada punye. So...Anyway, hope you guys do enjoy reading my entry. Xoxo!! ^^,




No comments:

Post a Comment

<3 <3 "Leave Your Thought!" <3 <3