Saturday 9 September 2017

HOMESTAY HUSNA AFINA, TAIPING PERAK

Cak! Hi semua...
Malam ni, aku nak marathon update blog lagi.
Kali ni, aku nak cite pasal homestay kedua kitorang di Perak. 

Lepas melawat Taj Mahal Ipoh, dan alas perut dengan Nasi Ganja.
Kitorang terus bergerak ke arah Changkat Jering, Taiping untuk check in di homestay Husna Afina.

Kat homestay ni, masing-masing ada bilik sendiri.
So, tak adalah drama sebabak antara mak aku, nenek aku & aku.
Homestay pertama aku di Ipoh, MH Homestay, aku yang pilih.
Kalau nak baca review aku tentang MH homestay Tambun, KLIK SINI YE!
Dan semua ahli keluarga aku berpuas hati nau-nau dengan rumah yang aku booking tu.

Homestay kedua ni, abang ipar aku yang pilih & book.
Overall, semua okay je. Selesa...
Tapi, lokasi tu.. jauh! Dari Taiping ni, nak masuk ke Ipoh semula atau area Gopeng, 
makan masa 1 jam setengah gitu. Jauh kau!!!

Tapi, tak pelah. Janji ada rumah untuk menumpang tidur.
Pilih homestay ni pun, sebab nak kan empat bilik tu. 

Ni Rumah Semi D, 4 Bilik tidur, 3 Bilik air. Ruang parking besar, boleh masuk 3-4 bijik kereta.
Kawasan berandah rumah...


Lengkap dengan tanah lapang, boleh main bola sepak kat sini.

Dah penat main bola, boleh santai-santai kat meja batu ni...
Atau pun, melepak kat sini sambil mengenyangkan perut.
Atau... sesi selfie, membuntangkan mata sendiri. Apahallah mata aku besau nau-nau ye? *facepalm
Masuk je pintu, inilah ruangan di sudut kanan ruang tamu.

Pandang depan, nampak ruang tamu ni pulak.
Ruang kanan master bedroom dilengkapi dengan sofa.

Gambar yang ni, ehsan google ye. Nilah katil dalam master bedroom.
Front view bilik air dalam master bedroom.

Side view, bathroom.
Lebih kurang ginilah pemandangannya.
Bilik tidur kedua, tempat bersemanyam ayah & mak aku.
Pastu, yang ini ruangan dapur.
Close up!
Yang ini pulak, bilik tidur ketiga. Aku ngan suami aku konkuer...
Pemandangan bilik tidur ketiga dari pintu bilik.
Bilik tidur keempat! Tempat nenek aku tidur...
Tandas di dapur, memang besar sangat!

Lengkap dengan tempat penyidai tuala.
Macam mana? Okay tak? Homestay Husna Afina ni, kalau nak dibandingkan dengan MH Homestay Tambun yang aku pilih tu. Seriusly, homestay MH Tambun lagi best! 

Homestay Husna Afina ni, pada aku just basic..
Selesa, besar, tapi location tak berapa strategiklah, kalau korang always nak ke bandar Ipoh untuk berjalan-jalan. 

Lagi satu, aku kurang suka sarung cadar dalam rumah ni. Semuanya berwarna warni!
Sakitttt mata aku tengok! Kalaulah owner dia dapat sarungkan cadar color senada je, atau satu tone je. Sedap sikit mata memandang! Aku rasalah...

Lain orang, lain pendapatnya. 
Ini ajelah yang aku nak review tentang homestay ni.
Next trip? Kita ke Kellie's Castle, yuk! ;) <3

 Salam sayang,
Anis Ashikali.

No comments:

Post a Comment

<3 <3 "Leave Your Thought!" <3 <3